استفاده از خدمات ابری خودرو متصل چقدر برای بازیگران صنعت خودرو و خودروسازان مفید است؟ بیایید یک سناریو مشترک را با هم مقایسه کنیم…
یک خودروساز را درنظر بگیرید که سالانه ۱۰ هزار خودرو تولید میکند و مایل است خودروها از درب کارخانه به صورت متصل به دست خریداران برسد. این خودروساز با اپلیکیشن موبایل اختصاصی خود، سرویسهای مبتنی بر جغرافیا، خدمات کنترلی، پیمایشی و ایمنی به مشتریانش ارائه داده و از آمارها و دیتاهای تجمیعی برای بهبود کیفیت خودرو و تجربۀ رانندگی استفاده میکند.
یا یک تامینکنندۀ تجهیزات ردیاب و ایمنی دیجیتال خودرو را در نظر بگیرید که قصد دارد بر روی تولید سبکترین، کوچکترین و قویترین سختافزار موجود در بازار تمرکز کرده و در بازار شلوغ ردیاب و محصولات ایمنی خودرو، حضوری پررنگ و متفاوت داشته باشد.
این دو شرکت برای اینکه بتوانند دستکم ۱۰۰۰ خودرو را علاوه بر تجهیز سختافزاری به سرویسهای ابری و نرمافزاری متداول در خودروهای متصل نیز تجهیز کنند مجبور به تحمل دردسرهای فراوان علاوه بر سرمایهگذاری مالی و زمانی قابل توجه خواهند بود. کاربِـرد دستیابی به اهدافشان را به حد قابل توجهی ارزانتر ، سریعتر و سادهتر خواهد کرد.
در اینفوگرافی زیر، میزان صرفهجویی که شرکتهای پیشرو میتوانند با استفاده از خدمات کاربِـرد در زمان و پول داشته باشند را مشاهده میکنید.


نمودار بالا، سیر صعودی هزینهها برای متصل کردن تعداد بیشتر خودرو در طول زمان است. همانطور که مشاهده میشود، کاربِـرد نه تنها در کوتاه مدت و میان مدت، بلکه در بلند مدت نیز به شکل نمایی انتخابی مقرون به صرفه است.
